Datasis Tercih Rehberi

2017 LYS'de Sizi Neler Bekliyor?

Üniversitelere girişte uygulanan sınav sisteminde yapılan bir dizi değişiklik, 2017’de hayata geçirilecek. Bu yıldan itibaren LYS’lerde öğrencilerin kaygılarını artırmayacak şekilde az sayıda açık uçlu soru sorulacağını belirten uzmanlar, bu soruların yoruma açık olmayan, genel bilgi ölçen sorulardan oluşacağına dikkat çekiyor. Yeni yapılan değişiklikle sınavsız geçişin kaldırıldığını ifade eden uzmanlar YGS ile girilen öğretmenlikler için adayların LYS’ye de girmeleri gerekeceğini kaydediyor.
Uzmanlar ÖSYM sisteminde yapılan değişiklikleri ve bunların olası yansımalarını değerlendirdi. Özellikle son 2 yıldır sınavsız geçiş ve baraj puanların en çok konuşulan konular arasında yer aldığını belirtilerek, 22 Aralık 2016 itibarı ile değişikliklerin netleştiğini söylediler.
Sınavsız Geçiş kaldırıldı
“Meslek liselerine öğrencilerin taleplerini arttırmak amacıyla 2002 yılında getirilen sınavsız geçiş, 2017 ÖSYS dönemi ile kaldırıldı. Bu yıldan itibaren meslek liseleri öğrencileri 2 yıllık ön lisans programlarına katsayı ile yerleşecekler.
Öğrenciler YGS’ye girip baraj puanı geçtikten sonra aldıkları puanlara ilave edilecek ortaöğretim başarı puanına eklenecek olan 0,06 katsayısı ile tercihlerini oluşturacaklar. Uygulamanın detayları açıklanmadı fakat öğrenciler liseden mezun oldukları alanların devamı olan ön lisans programlarına bu katsayılarla yerleşecekler.
Resmi gazete’de yayımlanan yazıda mezuniyet ayrımı yapılmadı. Ocak 2017’de yayımlanacak olan kılavuzda herhangi bir ek madde getirilmezse meslek liselerinin eski mezunları da bu yıldan itibaren YGS puanları ile ön lisans tercihlerini oluşturacaklar.”
Puanlar yükselecek mi?
Böyle bir değişiklikte en merak edilen sorunun bu yıl puanların yükselip yükselmeyeceği sorusu olduğunu belirten uzmanlar “Meslek liseleri öğrencileri kendi alanlarındaki diğer mezunlarla değerlendirecekleri için puanlarda büyük farklar oluşmayacaktır. Bunu daha önce teknoloji fakültelerinde ve meslek liselerinin devamı olan YGS ile alan 4 yıllık bölümlerde gördük. Şu andan itibaren meslek lisesi öğrencilerinin YGS ile ilgili sıkı bir çalışmaya girmeleri gerekiyor. Açıklama zamanlama olarak biraz geç olabilir fakat çalışmak için geç değil” dediler.
Eğitim fakültelerine 240 bin başarı sıralaması
Bu yıl için beklenen değişikliklerden birinin de eğitim fakülteleri ile ilgili düzenlemeler olduğunu hatırlatan uzmanlar, “Tıp Fakülteleri 40 bin, Hukuk Fakülteleri 150 bin, Mühendislikler 240 bin, Mimarlık 200 bin başarı sırası ile öğrenci alırken 2017 yılından itibaren Eğitim Fakültelerine 240 bin ve üstünde başarı sırasına sahip olan öğrenciler yerleşebilecekler. Eğitim Fakültelerini düşünen öğrencilerin 240 bin başarı sırasına göre çalışmalarını yeniden düzenlemeleri gerekiyor” uyarısında bulundular.
YGS ile alan öğretmenlikler artık LYS ile alacak
Eğitim fakültelerine getirilen 240 bin barajı nedeniyle YGS ile öğrenci alan öğretmenlik bölümlerinin LYS’ye dönüştürüldüğünü belirten uzmanlar, bu alandaki değişiklikleri de şöyle özetlediler:
“Öğretmenlik bölümlerinde de aynı nitelik iyileştirmesini sağlamak adına YGS ile öğrenci alan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri, Beden Eğitimi ve spor, Kimya, Okul Öncesi, Özel Eğitim öğretmenliklerinin yerleştirmeleri LYS’ye dönüştürüldü. Bu bölümler için YGS'deki puan türü testlerinin içeriğine uygun, ona paralel bir şekilde LYS'deki puan türü belirlendi. Puan türlerini 2017 Ocak ayında yayımlanacak olan kılavuzda görülebilir. Özellikle 2016 yılında YGS ile alan öğretmenlik bölümlerini düşünen öğrencilerin LYS çalışmalarını şimdiden planlamaya başlaması gerekiyor.”
İlahiyat ve İslami İlimler Fakülteleri için LYS’ye girilecek
İlahiyat fakültelerinin de öğretmenliğe kaynak olan fakültelerden olması nedeniyle yerleşme sınavlarının YGS’den LYS’ye dönüştürüldüğünü kaydeden uzmanlar, “Bu bölümler için de YGS'deki puan türü testlerinin içeriğine uygun, ona uygun bir şekilde LYS'deki puan türü belirlendi” dediler.
Açık uçlu sorular
Bu yıldan itibaren LYS’lerde öğrencilerin kaygılarını artırmayacak şekilde az sayıda açık uçlu soru sorulacağını, bu soruların yoruma açık olmayan genel bilgi ölçen sorulardan oluşacağını belirten uzmanlar, “Yapılan değişikliklerin hepsi hem akademik hem de uygulama alanında niteliği arttırmak adına çok anlamlı fakat yapıcı değişiklikler belki yerleştirme dönemi bitiminde açıklanmalı” diye izah ettiler.

KURUMSAL

YARARLI LİNKLER

PROGRAMLAR

Sosyal Medya

datasis Facebook

datasis Twitter

datasis Google

"Değer Katar"

Copyright © 2016 Dersonet Okul Kolej Yönetim Programı
Datasis Yazılım Donanım İletişim Yayıncılık Eğitim ve Sınav Hizmetleri San. Tic. Ltd. Şti. (BİL-KOD :1191)

Tercih Rehberi 2019 AYT TYT Puan ve Başarı Sıralama Hesaplama puan

DATASİS olarak, öğrencilerin, velilerin ve öğretmenlerin endişesiz bir tercih dönemi geçirebilmeleri için, uzun yılların deneyimi ile ESNEK, PRATİK, HIZLI ve de birçok parametreye göre listeleme yapabilen GÜVENİLİR bir Tercih Programı – Sistem hazırladık.

Web Tabanlı DERSONET Tercih Rehberi, dar bir zaman diliminde OSYM tarafından yayınlanan verilerin, sisteme doğru olarak yüklenmesini sağlayacak teknik bir alt yapıya sahiptir. Web Tabanlı olması nedeniyle kolay, HIZLI ve GÜVENİLİR bir güncellenme imkanına sahiptir.

Tercih Listesi oluştururken kullanılabilecek temel değişkenler; TYT, MF, TM, TS ve DİL puanlarına göre tercih yapılabilir. ÖSYM kılavuzunda yer alan başarı sıralarına göre tercih yapılabilir. Puan, Aralıklı Puan, Puanı Olmayanlar ve Ek Puana göre tercih yapılabilir. Tablo 4, Tablo 3A, Tablo 3B bazında tercih yapılabilir. Coğrafi Bölge, İl, Üniversite, Alan ve Bölüme göre tercih yapılabilir. OBP, Burs, Eğitim Süresi ve İkinci Öğretime göre tercih yapılabilir. Devlet, Devlet Özel Statü, Vakıf, Kıbrıs, Yurtdışı ve Askeri Üniversite türlerine göre tercih yapılabilir.

Temel Eğitimden Ortaöğretime geçişteki yeni uygulamalar, öğrencilerin okullarında girmekte oldukları yazılılardan bir tanesinin daha denetimli bir şekilde ortak yapılmasından ibarettir. Öğrenci başarısının anlık performansa dayalı olarak değil geniş bir zaman dilimine yayılarak belirlenmesini sağlayan bu uygulama; telafi imkânının sağlanması, merkezî ortak sınavların iki okul gününde yapılması, ortak sınavların, sınav gününe kadar işlenen konuları kapsayacak olması, merkezi sınavların süresinin bir yazılı süresi kadar olması, yanlış cevapların doğru cevapları etkilememesi, merkezî sınavların ilerleyen zamanlarda açık uçlu soruları da içerecek olması, her öğrencinin sınavlara kendi okullarında girebilmesi gibi yenilikleri içermektedir.