Datasis Tercih Rehberi

Sayısal puanları Matematik belirleyecek

Dün sayısal puanların hesaplanmasında kullanılacak Fen Bilimleri (LYS-2) Sınavı’na giren öğrencilere göre sorular çok kolaydı. Sorular bu kadar kolay olunca da geçen haftanın Matematik Sınavı’nın (LYS-1) başta tıp ve mühendislik olmak üzere sayısal bölümleri tercih ederken kullanılacak Matematik Fen (MF) puanlarının hesaplanmasında etkili olacağı anlaşılıyor.

Eğer bugün yapılacak Edebiyat- Coğrafya Sınavı (LYS-3) da aynı şekilde kolay sorulardan oluşursa LYS-1 yine hukuk, işletme gibi bölümlerde okuyan adayların kullanacağı Türkçe Matematik (TM) puanlarının oluşmasında aynı etkiye sahip olacak.

Oysa sıralama sınavlarındaki mantık bilen ile bilmeyen adayları olduğu gibi en üst dilimde yer alanları da birbirinden ayırabilecek nitelikte soru hazırlamaktan geçiyor. Soruların hepsi çok zor olunca bu kez “bilenleri birbirinden ayırmak” zorlaşıyor. Çok kolay olunca aynı sorunla karşılaşılıyor. Bu kez de sınavlarda binlerce tam yapan çıkıyor ve belli puan gruplarında yığılmalar yaşanıyor.

Anlaşılan hem soru hazırlama uzmanlarının yerleştirme sınavlarında uygulanan “kolay”, “zor” ve “çok zor” soruların hazırlanmasındaki mantığı bir kez daha gözden geçirmeleri gerekiyor.

2 SORU İPTAL OLACAK MI?

GÜNLERDIR adaylar LYS- 1’de tartışmalı iki sorunun iptal edilip edilmediğini öğrenmeye çalışıyor. Hatırlanacağı üzere sınavın ardından hem adaylar hem de eğitimciler uzay analitiği ile ilgili yöneltilen 2 soru için “Müfredat dışı” değerlendirmesi yapmıştı. Bu konu 2012 yılında yapılan değişiklikle müfredattan çıktı ve 12’nci sınıflar da dahil olmak üzere lise öğrencileri bu konuyu işlemedi. Bu yüzden de 2 sorunun iptal edilmesi gerektiği ifade ediliyor. Bu amaçla da hem adaylar hem de matematik öğretmenleri ÖSYM’ye dilekçe verdi. Soruların iptal edilip edilmediğini yetkililerden aldığımız bilgiye göre 11 Temmuz’da LYS sonuçları açıklandığında göreceğiz.

Soruların iptal edilmesi durumunda ne olacağına gelince; değerlendirme 80 soru üzerinden değil, 78 soru üzerinden yapılacak. Geçmiş yıllarda iptal soru olursa adaylar puan alıyordu. Ancak yapılan yasal değişiklikle adayların iptal sorudan sonra puan almalarına son verildi. Yani ÖSYM’nin hatalı soru hazırlamasının bedelini adaylar ödemeye başladı. Hem hatalı sorular ile sınavda zaman hem de puan kaybetmeye başladılar.

Pervin KAPLAN'ın 18 Haziran 2017 Habertürk Gazetesi Yazısından Alınmıştır.


KURUMSAL

YARARLI LİNKLER

PROGRAMLAR

Sosyal Medya

datasis Facebook

datasis Twitter

datasis Google

"Değer Katar"

Copyright © 2016 Dersonet Okul Kolej Yönetim Programı
Datasis Yazılım Donanım İletişim Yayıncılık Eğitim ve Sınav Hizmetleri San. Tic. Ltd. Şti. (BİL-KOD :1191)

Tercih Rehberi 2019 AYT TYT Puan ve Başarı Sıralama Hesaplama puan

DATASİS olarak, öğrencilerin, velilerin ve öğretmenlerin endişesiz bir tercih dönemi geçirebilmeleri için, uzun yılların deneyimi ile ESNEK, PRATİK, HIZLI ve de birçok parametreye göre listeleme yapabilen GÜVENİLİR bir Tercih Programı – Sistem hazırladık.

Web Tabanlı DERSONET Tercih Rehberi, dar bir zaman diliminde OSYM tarafından yayınlanan verilerin, sisteme doğru olarak yüklenmesini sağlayacak teknik bir alt yapıya sahiptir. Web Tabanlı olması nedeniyle kolay, HIZLI ve GÜVENİLİR bir güncellenme imkanına sahiptir.

Tercih Listesi oluştururken kullanılabilecek temel değişkenler; TYT, MF, TM, TS ve DİL puanlarına göre tercih yapılabilir. ÖSYM kılavuzunda yer alan başarı sıralarına göre tercih yapılabilir. Puan, Aralıklı Puan, Puanı Olmayanlar ve Ek Puana göre tercih yapılabilir. Tablo 4, Tablo 3A, Tablo 3B bazında tercih yapılabilir. Coğrafi Bölge, İl, Üniversite, Alan ve Bölüme göre tercih yapılabilir. OBP, Burs, Eğitim Süresi ve İkinci Öğretime göre tercih yapılabilir. Devlet, Devlet Özel Statü, Vakıf, Kıbrıs, Yurtdışı ve Askeri Üniversite türlerine göre tercih yapılabilir.

Temel Eğitimden Ortaöğretime geçişteki yeni uygulamalar, öğrencilerin okullarında girmekte oldukları yazılılardan bir tanesinin daha denetimli bir şekilde ortak yapılmasından ibarettir. Öğrenci başarısının anlık performansa dayalı olarak değil geniş bir zaman dilimine yayılarak belirlenmesini sağlayan bu uygulama; telafi imkânının sağlanması, merkezî ortak sınavların iki okul gününde yapılması, ortak sınavların, sınav gününe kadar işlenen konuları kapsayacak olması, merkezi sınavların süresinin bir yazılı süresi kadar olması, yanlış cevapların doğru cevapları etkilememesi, merkezî sınavların ilerleyen zamanlarda açık uçlu soruları da içerecek olması, her öğrencinin sınavlara kendi okullarında girebilmesi gibi yenilikleri içermektedir.