Datasis Tercih Rehberi

YGS CEVAP KAĞIDI NASIL DOLDURULMALIDIR?

Cevap Kâğıdının Başlık Kısımlarının Doldurulması: Cevap kâğıtlarına her adayın fotoğrafı, T.C. Kimlik Numarası, adı ve soyadı basılı olacaktır. Adaylar ilk olarak, verilen cevap kâğıdının kendilerine ait olup olmadığını kontrol edeceklerdir. Verilen cevap kâğıdı kendisine ait olmayan aday, salon başkanına başvurarak kendi adına düzenlenmiş cevap kâğıdını edinecektir. Daha sonra tüm adaylar kendilerine verilen soru kitapçığının üzerinde basılı soru kitapçık numarasını cevap kâğıdı üzerindeki ilgili alana yazıp kodlayacak, numarayı doğru yazıp kodladığını soru kitapçığı ve cevap kâğıdı üzerinde yer alan ilgili alanda da onaylayacaktır. Adaylar tarafından cevap kâğıdına kodlanan soru kitapçık numarası salon görevlileri tarafından kontrol edilerek adayın soru kitapçığı ve cevap kâğıdı üzerinde onaylanacaktır.

Soru kitapçığı numarası yazılıp kodlanmayan veya yanlış yazılıp kodlanan cevap kâğıtlarının değerlendirilmesi mümkün değildir. Bu işlemlerin eksiksiz ve doğru olarak yapılmasının sorumluluğu adaya aittir.

Her aday sınavda kendi fotoğrafının ve kendi kimlik bilgilerinin bulunduğu (kendisine ait) cevap kâğıdını kullanmak zorundadır. Kendisine ait cevap kâğıdını kullanmayan, başka bir adaya ait cevap kâğıdında işaretleme yapan adayın sınavı geçersiz sayılacaktır (Cevap Kâğıdı Örneği Çizim 6'da gösterilmiştir.).

Cevapların İşaretlenmesi: Soru kitapçığındaki bütün sorular çoktan seçmeli sorulardır. Her soru için beş farklı seçenek verilmiştir. Bu seçeneklerden yalnız biri sorunun doğru cevabıdır. Cevaplar cevap kâğıdına işaretlenecektir. Soru kitapçığında işaretlenen cevaplara hiçbir işlem yapılmaz.

Cevaplar işaretlenirken cevap yerinin dışarıya taşırılmadan, tam olarak karalanıp doldurulması gerekmektedir. Bir soru için birden çok cevap işaretlenmiş ise o soruya verilen cevap yanlış sayılacaktır. Bir soruya verilen cevabın değiştirilebilmesi için, yanlış konulmuş işaretin temiz bir şekilde silinmesi gerekir. Cevap kâğıdını değerlendiren optik okuyucu, iyi silinmemiş işareti de okuyabilir. Özellikle, verilen bir cevap silinip yerine başka bir cevap işaretlenmediğinde bu işaret çok iyi silinmiş olmalıdır.

ygs cevap kağıdı


KURUMSAL

YARARLI LİNKLER

PROGRAMLAR

Sosyal Medya

datasis Facebook

datasis Twitter

datasis Google

"Değer Katar"

Copyright © 2016 Dersonet Okul Kolej Yönetim Programı
Datasis Yazılım Donanım İletişim Yayıncılık Eğitim ve Sınav Hizmetleri San. Tic. Ltd. Şti. (BİL-KOD :1191)

Tercih Rehberi 2019 AYT TYT Puan ve Başarı Sıralama Hesaplama puan

DATASİS olarak, öğrencilerin, velilerin ve öğretmenlerin endişesiz bir tercih dönemi geçirebilmeleri için, uzun yılların deneyimi ile ESNEK, PRATİK, HIZLI ve de birçok parametreye göre listeleme yapabilen GÜVENİLİR bir Tercih Programı – Sistem hazırladık.

Web Tabanlı DERSONET Tercih Rehberi, dar bir zaman diliminde OSYM tarafından yayınlanan verilerin, sisteme doğru olarak yüklenmesini sağlayacak teknik bir alt yapıya sahiptir. Web Tabanlı olması nedeniyle kolay, HIZLI ve GÜVENİLİR bir güncellenme imkanına sahiptir.

Tercih Listesi oluştururken kullanılabilecek temel değişkenler; TYT, MF, TM, TS ve DİL puanlarına göre tercih yapılabilir. ÖSYM kılavuzunda yer alan başarı sıralarına göre tercih yapılabilir. Puan, Aralıklı Puan, Puanı Olmayanlar ve Ek Puana göre tercih yapılabilir. Tablo 4, Tablo 3A, Tablo 3B bazında tercih yapılabilir. Coğrafi Bölge, İl, Üniversite, Alan ve Bölüme göre tercih yapılabilir. OBP, Burs, Eğitim Süresi ve İkinci Öğretime göre tercih yapılabilir. Devlet, Devlet Özel Statü, Vakıf, Kıbrıs, Yurtdışı ve Askeri Üniversite türlerine göre tercih yapılabilir.

Temel Eğitimden Ortaöğretime geçişteki yeni uygulamalar, öğrencilerin okullarında girmekte oldukları yazılılardan bir tanesinin daha denetimli bir şekilde ortak yapılmasından ibarettir. Öğrenci başarısının anlık performansa dayalı olarak değil geniş bir zaman dilimine yayılarak belirlenmesini sağlayan bu uygulama; telafi imkânının sağlanması, merkezî ortak sınavların iki okul gününde yapılması, ortak sınavların, sınav gününe kadar işlenen konuları kapsayacak olması, merkezi sınavların süresinin bir yazılı süresi kadar olması, yanlış cevapların doğru cevapları etkilememesi, merkezî sınavların ilerleyen zamanlarda açık uçlu soruları da içerecek olması, her öğrencinin sınavlara kendi okullarında girebilmesi gibi yenilikleri içermektedir.